DE EERSTE BMW MET WATERSTOF AANDRIJVING.
De recent gelanceerde BMW iX3 markeerde de start van een nieuw tijdperk en was de eerste BMW waarin de visie achter de Neue Klasse echt tastbaar werd. Nu komt de volgende stap snel dichterbij: de Neue Klasse BMW X5. Naar verwachting introduceert BMW in 2026 eerst de volledig elektrische versie, de BMW iX5. Aansluitend verschijnen de overige aandrijfvormen, namelijk benzine, diesel, hybride en waterstof. Hier leest u alles wat we op dit moment al weten.
BMW X5 2026 BESTURINGSSYSTEEM.
De toekomst van de BMW X5 2026 draait om één centraal systeem: The Heart of Joy. Deze geavanceerde besturingseenheid stuurt alle aandrijf- en rijdynamische functies aan. Het resultaat is een niveau van controle en verfijning dat geen enkele andere EV op de markt momenteel biedt. Elke beweging voelt natuurlijk en direct aan, of u nu accelereert, remt of van richting verandert. De BMW X5 2026 blijft daarbij stabiel, voorspelbaar en betrokken.
INTERIEUR HIGHLIGHTS VAN DE NIEUWE BMW X5 2026.
Bij de BMW iX3 zagen we als eerste het nieuwe Neue Klasse-interieur. Omdat dit de designtaal is waarmee BMW de komende jaren verder bouwt, verwachten we deze interieurfilosofie en innovaties ook terug te zien in de nieuwe BMW X5 2026.
BMW X5 2026 BIDIRECTIONEEL LADEN TECHNOLOGIE.
De verwachting is dat de eerste volledig elektrische BMW iX5 over dezelfde technologie zal beschikken als de reeds gelanceerde BMW iX3: met bidirectioneel laden kan uw BMW niet alleen energie opslaan, maar ook terug leveren. Thuis, onderweg of aan het net. Ontdek de drie varianten van bidirectioneel laden en de bijbehorende voordelen.
NEXTGEN FLEX.
Kies voor de leaseoplossing waarmee u voor € 25 per maand extra de mogelijkheid heeft om na 24 maanden boetevrij over te stappen naar de volgende generatie BMW: de Neue Klasse. Zo behoudt u maximale flexibiliteit – zowel zakelijk als privé – en blijft u altijd up-to-date met de nieuwste innovaties.
Kies nu voor flexibiliteit en ervaar binnenkort uw nieuwe BMW.
BMW iX5 HYDROGEN 2028.
De BMW iX5 Hydrogen combineert BMW-dynamiek met een baanbrekende waterstofaandrijving en lokaal emissievrije mobiliteit. BMW gaat de BMW iX5 Hydrogen in 2028 op de markt brengen. Hieronder leest u alles wat we tot nu toe weten.
VEELGESTELDE VRAGEN OVER DE BMW iX5 HYDROGEN.
Een nieuwe aandrijflijn kan verschillende vragen bij u oproepen. Vandaar dat wij voor u de meestgestelde vragen hieronder hebben opgesteld. Staat uw vraag er niet tussen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen.
-
Een waterstofauto van BMW wordt beschikbaar vanaf 2028. De BMW iX5 Hydrogen die nu bestaat, is niet bedoeld voor verkoop. Deze voertuigen maken deel uit van een beperkte testinzet waarmee BMW ervaring opdoet met waterstoftechnologie. Op basis daarvan bereidt BMW Group zich voor op de serieproductie van waterstofvoertuigen richting 2028, als belangrijke stap naar marktintroductie.
-
De BMW Group produceert de hoogwaardige brandstofcellen in het eigen competentiecentrum voor waterstof in München. BMW betrekt de individuele brandstofcellen van de Toyota Motor Corporation.
-
Een waterstofauto (FCEV) heeft net als een elektrische auto (BEV) een elektrische aandrijving - namelijk dezelfde elektromotor/ Het grote onderscheid is de energieopslag. Anders dan opslag van elektriciteit in een accu, wordt gasvormige waterstof in een tank opgeslagen. En vervolgens via de brandstofcel omgezet in elektriciteit voor de aandrijving. Het grote voordeel voor de bestuurder: een waterstofauto kan in 3-4 minuten helemaal worden bijgetankt. Hetzelfde gebruiksgemak dus als een auto met verbrandingsmotor – met alle voordelen van elektromobiliteit.
-
Een waterstofauto wordt elektrisch aangedreven. Een brandstofcel genereert elektriciteit uit het waterstof. Het enige wat vrij komt bij deze reactie, is elektrische energie, warmte en water, in de vorm van waterdamp. Een waterstofauto is dus ook lokaal emissievrij.
-
Veiligheid staat bij BMW centraal. De BMW iX5 Hydrogen voldoet aan dezelfde strenge veiligheidsnormen als andere BMW-modellen en is uitgebreid getest, zowel op component- als voertuigniveau. Het waterstofsysteem heeft meerdere veiligheidslagen die continu monitoren en bij afwijkingen automatisch beveiligen.
Deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. Typefouten onder voorbehoud. Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de standaarduitvoering.